Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Ett spel med människor?!

Publicerad 2015-03-19 05:56:28 i Allmänt

Jag förstår inte i min vildaste fantasi hur man som människa kan sjunka så lågt utan att inse sina kommande konsekvenser.. Handlar det egentligen om att inte tänka efter före man utför sin handling? Att en människas nästan viktigaste uppgift är att sakta bryta ner en annan, trots att den borde inse att det faktiskt inte går, att man tar till precis ALLT för att försöka lyckas, trots att man försöker vinna tillbaka personen.. För mig är det helt vansinnigt! Jag tror på Karma, och vet att allt ont kommer slå tillbaka en dag så hårt att dessa människor kommer komma krypandes tillbaka, o be om förlåtelse.. Tyvärr fungerar det inte så.

Jag påstår inte att jag är perfekt, tack o lov för det, även jag gör mina fel, men jag lär mig av dom, och tänker nog en gång till innan jag utför en handling.

Under många år i min barndom, som nog alla redan vet, utsattes jag och mina syskon för allt möjligt vidrigt en förälder kan utsätta sina barn för. Jag nådde tillslut den punkten att jag faktiskt skulle vilja skicka ett tackkort där det står: "Jag är tacksam för allt du utsatt mig och mina syskon för. Och det enda du faktiskt lärt mig, är hur jag INTE vill vara, både som förälder och person."

Har inatt lekt elvisp och funderat över saker, vissa oväsentliga, vissa mer viktiga, men vet nu vad mina uppgifter i livet är....

Dags o fortsätta kaffeintaget!

Ha en skön dag allesammans!

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela