Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Konsten att leva

Publicerad 2013-07-19 08:50:05 i Allmänt

Varje människa är unik på sitt sätt. Alla älskar inte alla, men jag lever med filosofin att vi alla ändå har så mycket gemensamt. Vi alla andas samma luft, ett måste för att vi ens ska kunna existera. Att försöka se det positiva hos varje individ är svårt och vi vägleder varandra i svåra beslut, eller tillrättavisar vad de flesta anser vara rätt. Hela ditt liv består av val. Val av precis allt. Vilka kläder du ska ha på dig för dagen, vad du ska äta till lunch, vad du vill uppnå för mål. För vissa tar det längre tid än för andra att komma fram till sitt mål. Vissa har hela sin framtid planerad, medans jag exempelvis lever för dagen och tar varje händelse som en lärdom. Jag vet vad jag vill för stunden, och vad som gör mig lycklig. Vad tycker ni?

Kryptiskt och tankspritt inlägg, men min familj är där jag vill vara; min framtid och mitt levebröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela