Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Är det inte konstigt...

Publicerad 2011-09-04 07:12:25 i Allmänt

Är det dubbelmoralen hos alla människor som gör att de blir arga för handlingar som andra gör,  de själva skulle kunna utföra?

Jag har alltid kunna ge folk råd, om vadsomhelst egentligen, kärlek, pengar, inköp, mest om kärlek förståss.
Tror ni att jag själv följer mina egna råd? Nej självklart inte. Ibland tror jag att jag målar upp en bild av exempelvis ett par, hur de skulle kunna ha det, är det innerst inne så, att det egentligen är jag som vill ha det så?
Vad vet jag?

Lägenheten skriker: STÄDA MIG! Men jag har ingen lust, varför ska alltid jag städa noggrant och fint, och försöka skapa en viss ordning här, när det 10 minuter senare blir kaos igen?

Jag är less på den här lägenheten, det är äckliga golv, jämt, och det är inte vårt fel, det är fula fläckar på dom, som personen/personerna innan skapat. Väggarna är kaos, jag vill måla/tapetsera om i alla rum, ja inte köket och badrummet då, eftersom vi ska få stambyte. Det är också en jädra grej, om 5 månader lite drygt ska vi flytta härifrån, bo någon annanstans  i 6 månader, för att sen flytta tillbaka hit, visst vi får nydragen el, nytt fint badrum och nytt fint kök..

Jag har insett att det är kaos inom mig, och ingen kan hjälpa mig med detta, för alla säger: "Det löser sig"...

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela