Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Ännu en sömnlös morgon...

Publicerad 2011-09-03 08:00:26 i Allmänt

I vanlig ordning vaknade Noah 05:30, vid 06:00 väcker han Lucas som sen är hur grinig som helt hela förmiddagen för att han inte fått sova klart. Vid den här tidpunkten på morgonen börjas det redan tjata om frukost, *SUCK*
Såhär: På vardagarna äter barnen alltid frukost på förskolan, vilket i sin tur gör att dom aldrig får de hemma, om inte jag är uppe ovanligt tidigt, då kan de få välling, annars äter de inget på förskolan.

När jag väl hämtar dom från förskolan, vilket oftast blir 15:00 de dagar jag pluggar hemma, (Jag pluggar till Uska på distans), så hinner klockan inte bli mer än 15:10 innan det börjar tjatas om glass, kakor, bullar, saft eller juice.
De äter mellis ca 14:30 och är omöjligt så hungriga vid den tiden...

Ja just precis, jag är en sån där dålig mamma som emellanåt ger mina barn en bulle eller kakor om det inte är en lördag, ooh nooo! Men å andra sidan så sköter jag deras mun hygien.
Godis får de dock bara på lördagar, om de kommer ihåg det. Men de får även chansen att välja mellan chips, popcorn och glass.
När "Idol" -säsongen sätter igång så är det en Noah-Mamma-kväll, vi äter chips och dipp och dricker saft/läsk och tittar på alla som sjunger.

Igår natt drömde jag en skum dröm om poliser och jakt samt orkidéer(?), och inatt drömde jag om häxor som hade lustiga cermonier vid en begravningsplats vid vattnet, jag kan inte minnas senast jag drömde så intensiva saker som nu, eller jo, då jag var gravid med Noah, då drömde jag de mest knasigaste sakerna som finns...

Idag vet vi inte alls vad som händer, tar dagen som den kommer, kanske åker och hälsar på svågern i flempan, har även en halvfundering på att åka till mamma och äta, vi får se.

Till er andra: Ha en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela