Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Förkylning, öroninflammation och ögoninflammation

Publicerad 2011-04-19 19:17:00 i Allmänt

Jaha då var barnen sjuka igen, fast dom klagar inte så mycket.
Båda barnen är snoriga, har öron samt ögoninflammation och är helt slutkörda på kvällarna.
Jag är också påväg att bli snuvig känner jag, men jag jobbar imorrn och sen är jag ledig två dagar och jobbar lördag igen.

Barnen proppas med medicin tre gånger om dagen från och med nu, "amimox" som är till öronen är inte så svår att få i dom, den blandar vi med nyponsoppa eller saftsoppa, japp jag ger mina barn "godis mitt i veckan", ögondropparna däremot gick inte på Lucas utan att han skrek och Noah går det sådär på, men men...

Jag fyndade idag också, en superfin ljusrosa scarf och ett par espadrillos för endast 148:-!!
Skorna var inte dom snyggaste, men tror dom är sköna att ha på sommaren.

Jaha så imorrn lär jag klä mig en aningens varmare än idag dåra, och bara för det så kommer det bli ap-varmt säkert, men hellre det.

Efter jobbet, om jag inte mår för dåligt, så ska jag och Noah handla blomlådor, blommor och en start till jordgubbar och tomater, Noah ska hjälpa mig att så lite också, för har man balkong ska den banne mej kläs på sommaren med mycket blommor, det är så mysigt!

Nu ska jag surfa vidare och kanske hinna få i mig en kopp te innan "112 -Luftens hjältar" börjar!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela