Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Att släppa taget

Publicerad 2015-02-11 04:54:58 i Allmänt

Som jag skrivit tidigare ligger jag i skilsmässa. Jag "bor" hos mina föräldrar tills vidare för att reda ut saker och ting. Jag behövde komma tillbaka till verkligheten. 

Jag börjar hamna på banan igen, ska på arbetsintervju på min mammas avdelning på Danderyds sjukhus, BB, sedan ska det hittas ett boende som jag kan fungera i. Försöka få regelbunden tid med barnen så snabbt som möjligt, då jag saknar dom så det gör ont, och jag vet dom saknar mig. 

Skilsmässan trodde jag skulle vara någelunda smärtfri, men ack så fel jag hade. Det blir lite "Deja vu" över det hela då mina föräldrar skilde sig. 
Jag är otroligt start i mig själv, men vet att några ser denna fasad jag har och bakom fasaden finns tårarna. 
Emellanåt gråter jag för att jag inte orkar mer, men samlar energi för att resa mig igen och orka. 

Jag har funnit en ny kraftkälla där jag återfår energin jag behöver för att orka, men även vägledning i hur jag ska hantera situationer som uppstår.

Jag kan inte styra mina känslor, jag kan inte styra över vad jag känner, speciellt när en känsla av lycka strömmar genom mig, för jag har börjat tänka på mig själv; mina behov och mitt välbefinnande. 

Nu är det dags för kaffe sen dusch innan dagen börjar, ha en bra dag allesammans!

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela