Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Invandrarnas färg.

Publicerad 2014-09-02 13:38:00 i Allmänt

Invandrare har uppenbarligen en färg. Brunt eller mörkare, vilket gör mig lite fundersam. Slår man upp "invandrare" på "Wikipedia" står det såhär: "Invandring, eller immigration, betyder varaktig inflyttning från ett land till ett annat."
 
Så bara för att jag är "vit" och har blå ögon är jag inte invandrare? Din Finska granne är inte heller invandrare. Din granne från Danmark är inte en invandrare. Din kollega från Norge är heller inte invandrare, "för dom är ju ljusa och kommer från skandinavien".
Jag har funderat på detta extra mycket nu såhär i valtider, och kommit fram till att "Sverigedemokraterna" förmodligen är det enda partiet som gjort bort sig, dom röstar bort sina egna "anhängare". Men ingen har ju heller påstått att dom är speciellt smarta.
 
En annan sak, "Jag tycker det borde finnas gränser för invandringen", du som då är finne, dansk, norsk eller vad du nu kommer från, kanske skulle tänka en gång till innan Du säger så, för faktiskt är du också invandrare.
 
Jag är halvfinne, en av mina bästa vänner är serb, två av mina andra närmsta vänner är finnar. Jag ser på dom tre som lika mycket svenskar som alla andra borde ha få rätt att göra i vårt avlånga land.
 
Jag har idag förtidsröstat. Jag valde det som Jag ansåg kändes bäst för mig. 
 
Nu fick jag ur mig detta och ska hämta Lucas på dagis!
 
Tjingeling /L
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela