Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Frågan jag aldrig ville få...

Publicerad 2014-09-21 06:45:50 i Allmänt

"Mamma, vad är rasist?" Jag hoppades på att min 7-åriga son aldrig skulle behöva fråga mig det. Men nu på morgonen så gjorde den det. Eftersom han uppfattar saker på sitt egna vis så ville jag inte förklara. Jag sa bara: jag vill ALDRIG MER höra dig säga det ordet, jag såg på honom och såg att han blev lite rädd. 

Jag skäms. Jag skäms över att andra talat så mycket om det och att han ska behöva växa upp med det. Egentligen ville jag svara att det är en mycket smittsam sjukdom som är farlig, både för honom och andra. 

Ja, jag blir besviken på de vänner jag har som faktiskt röstade på "SD", för att "begränsa" invandringen, innebär att de som faktiskt kommer från våra nordiska länder inte är välkomna, däremot är jag för att andra länder faktiskt tar sitt ansvar och hjälper till. 

Nog om det!
Jesper är sjuk här hemma, stackarn, samtidigt jobbigt då jag ska underhålla tre små olika individer. Noah vill inte va hemma med sina bröder, utan vill vara med kompisar, Lucas är bara lat och klär helst inte ens på sig och går ut om inte hans bästa vän är med. Caspian ska vara med ööööverallt, hela tiden, och blir förbannad då han inte kommet dit han vill. Samtidigt vill jag pyssla armband och andra smycken, bli klar med mina halsdukar, men jag hinner bara lite av varje :)

I eftermiddag bär det av till studion om Jesper orkar att jag åker, så jag får sjunga av mig lite! 

Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe för att strax ta en powerwalk då de börjar bli ljust!

Idag blir även Caspian 6 månader, helt sjukt vad tiden går!



Ha en skön söndag allesammans!!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela