Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Vår resa!

Publicerad 2014-10-28 05:54:45 i Allmänt

I torsdags bestämde vi oss för att jag och barnen skulle åka och hälsa på i Skåne 2 nätter, vi var på "Tivoli" i Köpenhamn, var på Råå och även hälsade på Jespers kusiner och mormor en sväng innan vi åkte hem.
 
Jag bestämde att vi köper mat att äta på tåget då det var i middagstid då vi skulle åka hem.
Vi sätter oss på våra platser o äter i lign och ro, tåget åker inte förräns 20 min senare än vad det ska, men det gjorde oss inget.
 
På kommer ett gäng som säger: den där platsen har jag på bokningen, vad konstigt säger jag, och visade dom att vi också hade bokat dom, vi svor alla åt företaget o tänkte att det var ju typiskt att dubbelboka!
Sedan säger en kvinna: Men Du, det står 26 oktober på dina biljetter, det var ju igår! VAAA VAD FAAASEN säger jag! I min vildaste panik smsar jag svärmor som bokat biljetterna, samtidigt som svetten börjar rinna och jag inser att jag måste få tag på konduktören. Han sa: Ja du, jag kan inget göra, ni får stå hela resan. VA sa jag, jag har tre barn med mig! "Ja det kan jag inte hjälpa, ni får boka nya biljetter under resans gång". Svärmor bokar nya från Nässjö, då fick vi i alla fall sittplatser! Jag satte Noah och Caspian på sina platser bredvid varandra, dom sov bägge så det var ju ok. Ett par bredvid dom säger: vilka platser har ni? Jag svarar och frågar konduktören om platsen bredvid en av dom var tom, vilket den var! "Vi flyttar oss så får du sitta nära dina barn" Tack snälla ni <3 När jag väl sätter mig och pustar ut, inser jag att det är 2 timmar kvar på resan! I 2 ½ timme har jag sprungit fram och tillbaka med Caspian i famnen, två trötta killar och började småskratta för mig själv. Jag var absolut inte arg, shit happends, men jag var så svettig att jag var tvungen i Mjölby att gå av snabbt för att få luft. Tåget rullade sakta sakta emellanåt och jag tänkte: Hoppas tåget blir så försenat att svärmor kan få tillbaka pengarna, men det blev bara 10 min försenat...
 
Väl hemma var det bums i säng då klockan var drygt 23:00. "Åh nejj" sa jag till Jesper, Lucas har ju logopeden imorgon 13:45.
 
Idag insåg jag att tiden för logopeden var igår, den 27:e, dessutom en ombokad tid... Idag tänker jag bara vara hemma mest med pojkarna och mysa!
 
Så vår resa till Skåne blev jätte mysig, lite kaosig, men idag skrattar jag åt allt!
 
Ha en skön dag allesammans <3
 

Kommentarer

Postat av: Phia

Publicerad 2014-10-28 08:35:32

Oj vilken dag :) Men det är uppfriskande med äventyr :)
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela