Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Helg!

Publicerad 2014-05-10 06:14:55 i Allmänt

Igår var vi hos E och D på middag, det var kaos innan och under middagen, men sedan satt vi alla och skrattade och hade mysigt, deras son är ju för jäkla rolig, knasunge!
 
Idag blir det städa av en sväng på förmiddagen, Jesper åker och jobbar vid 09:00 så jag ska försöka få undan det mesta innan dess tänkte jag. Imorgon kommer svärmor och sover här då hon ska jobba på måndag!
 
Idag ska det även vara uppehåll enligt vädret så vi får passa på att vara ute det mesta av dagen.
 
Jag fick nys om en statusuppdatering på FB, som jag nästan är säker på handlar om mig; "Fy fan för falska människor", jag blir lite full i skratt, och mitt svar: Genom sig själv känner man andra....
 
Jag flänger runt med 3 barn, träffar vänner som vill umgås i den mån det hinns med. Jag åker gärna med på "aktiviteter", dock krävs det lite framförhållning nu i början med lilla Caspian i huset. Och ärligt talat, människor som ständigt säger Nej, och gör samma sak mot mig som dom anser att jag gjort mot dom, som dom anser vara helt fel är ju bara patetiskt, och till slut slutar jag fråga. Människor gör samma sak mot mig och jag sitter inte hemma och gråter för att "ingen bryr sig om mig", om en person som jag bryr mig om slutar höra av sig till mig, så hör jag av mig till dom, men där använder många "envägskommunikation". 
 
Nu ska jag strax gå ner o hämta upp pojkarnas cyklar för att pumpa däck och höja sadel och styre, Noah och jag har en deal; om han lär sig cykla innan han blir 7 så får han en heldag på grönan! Han fyller år på onsdag, och såklart får han åka till grönan ändå om de skulle bli lite senare, men han gick med på det och jag tror han känner att han har ett mål!
 
En hälsning till hen som skrev statusuppdateringen: Jag lägger ingen mer energi på dig då du ständigt säger "Nej" för att du inte orkar, sorry men det så jag funkar!
 
Ha en skön helg allesammans/L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela