Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Yttrandefrihet

Publicerad 2014-01-07 06:17:57 i Allmänt

"Ordbok

yttrandefrihet

Rätten att säga vad man vill.

Rätt att uttrycka sig och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller bestraffning."

Så alltså, om jag skriver något, har jag rätt till det. Jag har alltså rätt att uttrycka mina åsikter om allt, utan att bli straffad för det. Dömd? Ja kanske det, men varför skulle Du har mer rätt att ha en åsikt än jag?

Jag har under helgen meddelat "Svenska kyrkan" att dom ska avregistrera två "faddrar" till barnen, varför? Jo för att kontakten är bruten, och de har inte direkt brytt sig om varken mig eller pojkarna de senaste 2 åren. Onödigt? Kanske det. Till lilleman i magen har jag redan "två offer" som jag ska samtala med, två personer som alltid finns vid vår sida, i vått och torrt! 

2014 för mig innebär för min del att INGEN energi kommer att läggas på människor som inte är värd den.
Skiter Du i mig, så skiter jag i Dig!


Idag ska jag bygga ihop spjälsängen och röja i klädkammaren, där inne är det KAOS. Jag sa även försöka lägga upp mer grejer att sälja, får väl lägga ut dom till riktigt låga priser så jag bara blir av med allt, tråkigt när mycket är i nyskick men vad gör man?

Nåväl, nu skriker pojkarna efter frukost så det ska jag pula med nu!

Ha en skön dag allesammans //L

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela