Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Du skall icke...

Publicerad 2013-08-23 06:22:31 i Allmänt

Nu för tiden när man är gravid är det så mycket som man INTE ska äta eller göra, som man fick göra för 30 år sedan. Saker som helt plötsligt kan orsaka missfall. Det känns som att vi vet för mycket idag. Med Noah i magen levde jag precis som vanligt, åt det jag kände för, men aktade mig för opastöriserade mjölkprodukter och skalet på brieosten. Jag minns hur Noahs vikarierande barnmorska sa att rökning är farligt, som om jag inte visste om det, att vi skulle använda oss av rökrockar, och inte umgås med vänner som röker. Jag har aldrig utsatt mina barn för direktkontakt med rök, men det är helt oundvikligt, var man än går finns det människor som röker, så det går bara inte. Jag minns även hur hon gav oss 70 olika böcker och blad om PSD (plötslig spädbarnsdöd), och hon var extra noga med att säga hur han skulle sova och ligga. Han skulle absolut aldrig sova på sidan eller på mage, för det kunde han dö av. Hmm... konstigt tänkte jag, för jag och mina 4 syskon har alla sovit på mage och på sidan och ingen av oss har dött. Ingen av mina barn har velat ligga på rygg, det har varit sidan eller magen som varit deras grej. Lucas ville inte ligga alls, han skulle vara med överallt, och la man ned honom så blev han sur. 

Samma sak när det gäller att bära tungt, "akta din rygg", man ska väl akta ryggen oavsett om man är gravid eller inte eller?

Nej, jag har en mage som "växer i färdriktningen" som morfar alltid sa, gravid i magen, inte i armar och ben!

Idag väntar ett kvällspass på jobbet, det var länge sen jag jobbade kväll, och imorgon är ett dagpass och sedan fika på EM för Jesper!

Ha en superbra helg allesammans //L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela