Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

När sanningen kommer ikapp dig...

Publicerad 2012-05-19 06:03:31 i Allmänt

Så känner du dig stött, kanske hotat, rädd, kanske ensam.
När du får höra något som känns som ett tramp på lilltån så sätter din försvarsmekanism igång, för du vill inte att andra ska ha rätt.

Jag blir illa till mods när jag får kritik, eller får höra sådant som jag tar som personlig kritik, varför?
Jo för att hela min uppväxt har baserats på att jag är dålig, ful, en horunge, äcklig, falsk som M, jag kan göra listan lång. Men jag frågar iofta min livskamrat vad som är okej att säga och tycka. Dock har jag på senaste tiden börja kunna vara ärlig, tycker jag något så skriver/säge rjag det oftast, och jag står för det. Jag säger det av kärlek till mina vänner, och det vet dom om. Men ni som inte är mina vänner; Jag bryr mig, jag är en fruktansvärt omtänksam tjej, om jag talar negativt om dig, är det för att jag anser att du gjort något opassande, kanske svikit någon, kanske gjort någon arg eller så.

Nu ska jag ta hand om Nosen lite.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela