Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Droger och Alkohol...

Publicerad 2012-05-16 06:00:26 i Allmänt

Jag har bedårande arbetskamrater! Lojalitet, nära till skratt och lätta att arbeta med är specialité på Rosendalsgården! Det finns en tjej, som jag "känt" någonting för, när jag ser henne i ögonen så har jag sett något, men har inte lagt någon större vikt på vad, jag vet bara att jag känner igen dom, jag har tänkt på mamma när jag sett henne, och igår blev det bekräftat! På min lunchrast kom en tjej in för att lämna sin matlåda, och hon tittade extra mycket på mig o jag vet att hon är en positiv och alltid glad tjej, men hon kom fram till mig och sa: "vi är släkt". Haha, va?! utbrast jag. "Jag är kusin med din mamma" hahaha, jag frös till is, blev helt paff, men samtidigt trillade paletten ned, att jag känt sådär konstigt, och nu försvann känslan och blev en väldigt positiv händelse i mitt liv! Så himla kul! Jag har massa sysslingar, nya, hur kul som helst!!!

Jesper sa igår att "det är synd att det är alkohol och droger på båda dina sidor". Jag tänkte att, ja, jo, det är synd att större delen av min släkt, är förebilder för hur jag INTE vill vara. Jag vet hur jag INTE ska uppfostra mina barn.
Jag insåg då, att det inte är mig det är synd om, det är dom de är synd om, fast samtidigt är det val som de själva gjort.
Jag gör också misstag, säkert dagligen, men jag förväntar mig att någon säger till mig att det är fel, och därefter gör jag aldrig om det.
Min pappa Johnny, inte min biologiska pappa, men pappa för mig, har lärt mig genom att ge mig negativa effekter, jag är så glad att han kom in i vårt trasiga liv... LOVE YOU!

Nu ska jag surfa vidare och vara lycklig över allt jag INTE missar, nämligen att vara alkoholist eller knarkare...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela