Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Änglabarn...

Publicerad 2012-06-14 09:14:25 i Allmänt

Hur för allt i världen kan du som förälder eller mor/far förälder kalla dina levande barn/barnbarn för änglabarn? Ett änglabarn är ett barn som avlidit! Jesper sa en gång till Noah: "pappas lilla änglabarn", jag tittade på honom med stora ögon, han förstod på en gång vad ordet innebar. Efter det kallar vi aldrig våra barn för änglabarn. Det är stor skillnad på att kalla sitt barn för ängel och änglabarn, oss vuxna emellan kan vi ibland säga: "du är en ängel", men varje gång någon säger det till mig så säger jag: "Inte än va?" Det finns så mycket andra ersättningsord för just änglabarn, prins, prinsessa, hjärtegryn, älskling, hjärtat, listan kan göras lång, men jag stör mig verkligen på folk som använder sig av ordet änglabarn, då barnet är vid liv....

Kommentarer

Postat av: Phia

Publicerad 2012-06-14 16:47:54

Hej hjärtat.

Jag tror man säger sådana saker för man älskar dom så mycket och änglar är bland det vackraste i andevärden.

Även här på jorden ser vi änglar som vackra varelser.

Så klart det är våra små barn som är änglar också, dom som inte längre är med oss. Kan vara en knivig fråga, så klart. Kram vännen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela