Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

En sämre förälder och klumpighet

Publicerad 2012-07-14 06:35:57 i Allmänt

Ibland är det föräldrar i "vår park" som är lite finare i kanten med sina barn. Jag kan bli galen då dessa föräldrar inte låter sina barn smutsa ner sig, inte tillåts ramla och skrapa upp knän och armbågar, inte får hoppa i vattenpölar och framförallt lägger skulden på andra barn när man sett att det faktiskt var deras egna barns fel. Eller om barn som ryker ihop av någon anledning. 

Mina barn ramlar och slår sig flera gånger om dagen, dom är smutsiga redan innan vi kommit ut, dom hoppar i vattenpölar o blöter ner sig totalt och de kommer i luven med andra barn emellanåt, är inte det mer normalt än de barn som inte tillåts vara barn? Sommarben och smutsiga kläder är väl lyckliga barn, eller?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jag har kommit till en punkt i livet då jag börjar bli mer och mer ärlig, ibland tänker jag på avd jag säger och ibland inte, men tydligen ska vi leva i en värld då man ska vara tyst, tänka en gång till innan man säger vad man tycker, och framförallt inte använda sig av sarkasm när man är med människor som inte känner en. 
Men jag gjorde en sak häromdagen som jag är stolt över, vad kan jag inte skriva här, och jag har nu lämnat det "bakomflutna före mig" som "Pumba" säger :D



Idag ska jag jobba kväll, det ska bli kul, det ha funkat så bra denna vecka på kvällarna, och det vet vi ju beror på mina fantastiska arbetskamratet! 

Nej nu ska jag surfa vidare, vi hörs!//L

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-07-19 11:59:29

Pumba är klok han :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela