Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Gott nytt år och 112 samtal

Publicerad 2011-01-02 18:59:01 i Allmänt

Ja nyårsafton började med ett besök på akuten för Lucas lungor pep igen, vi fick då astmamedicin då dom konstaterat att tredje gången gillt!
På dagen annars fikade vi med kompisar sen på kvällen lagade jag tre rätters och sen åt vi massor med chips, dipp och godis och cola o bål på hallonsoda!

Jaha och på lördagen skulle jag jobba och jag vaknar av att T ringer mig från jobbet och frågar om jag sover, i min vildaste panik upptäcker jag att min klocka inte ringt, det visade sig sen blivit en stor bug på alla iphone telefoner så inte klockorna ringde, så rent teoretiskt var det inte mitt fel att jag försov mig. Dock blev jag bara 45 min sen, det ni, från gårdagens smink och frisyr till tåget på 30 min, det tycker jag är bra!

Väl hemma igår så vägrade barnen sova, men till sist gjorde dom det, sen kollade jag och Jesper på "Sprängaren" sen "paradiset", bra filmer!

Idag så stod jag och fixade håret medan jag hör ett PANG följt av ett vrålskrik, jag går till Lucas och ser att det bara forsar blod från hans ansikte. Jag ringde 112 för jag visste att jag kunde få vägledning av en sjuksköterska.
Vi ringde en granne som var galet snäll och körde oss till akuten, endast iförd filtar på lilla Lucas.

Han somnade inne på akuten så läkaren kom lägligt då det var dags att limma igen såret, det gick fort och slapp vänta länge!

Nu gråter han så fort han går för att han har så ont i sin fot, så blir det inte bra blir det akten imorrn igen, om jag orkar det dvs, annars ska jag tvinga till mig en tid på VC, för där har dom röntken dessutom.

Nu dricker jag kaffe som jag längtat efter hela dagen, Noah och Jesper är på bio på heron och ser "Dumma mej", hoppas dom har mysigt!

Nu ska jag söörfa vidare!

Ha en bra kväll allesammans!!//L

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela