Lollo

Bara om mig. Mina tankar. Mitt liv.

Sådär dålig igen...

Publicerad 2011-08-06 16:44:06 i Allmänt

Nu har jag varit sådär dålig igen på att uppdatera, men nu så =)

Vi har varit i skåne i 1½ vecka, jag är bara ledig två i sommar pga skola och ekonomi, men det har funkat det med.
På måndag börjar skola, dagis och jobb igen, full rulle pang på!

Ikväll är Noah iväg på kalas ensam första gången, det ska bli spännande.
Han fick ha på sig en randig kortärmad skjorta och chinos såklart, det han passar bäst i, dock tror jag han kommer att svettas ihjäl, men det är det nog värt =)

Jag kom och tänka på en sak igår kväll, vi grillade, jag och min familj och sen tre andra mammor, varpå killen som ska ha sitt kalas säger att han önskar sig en bebis. Han ville ha en dock-bebis. Tja varför inte tänker jag.
Båda mina barn har fått leka med dockor och dockvagn, dom ser ju vuxna karlar med sina bebisar och barnvagnar ute, så why not? Många har höjt blicken då jag och Noah kommit gåendes och han har dockvagnen med sig. Ibland hade han en "skrållan" i, och ibland ett monster, SO WHAT?!
VEM har bestämt att det bara är för flickor? VEM har bestämt att en ensamstående pappa skulle vara sämre än en mamma? Jag tycker nu att det är dags att göra en förändring, om du som mamma skäms över att din son vill ha en docka eller köra dockvagn, stanna då upp och tänk en gång till, det är han som ska ha roligt när han leker, inte du...

Med det sagt ska jag nu försöka ragga middag, är sugen på hamburgare och pommes från GP, så vi får se.

Annars, ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise Tocklin

Mamma till Noah, 7 år, Lucas, 5 år, och Caspian 1 år. Medial, undersköterska och sångerska!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela